Könnyen érthető nyelvi szintek- ELTE BGGYK Magyar Tudomány Ünnepe
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar konferenciát szervezett.
A Kar oktatja a gyógypedagógus tanulókat.
A konferencia címe:
Dimenzióváltás a látássérült személyek
pedagógiája és rehabilitációja mátrixában
A konferenciát a Magyar Tudomány Ünnepén tartották.
Konferencia
A konferencián előadók meséltek a látássérült emberek életéről,
a látássérüléssek kapcsolatos tudásokról.
Farkasné dr. Gönczi Rita is tartott elődást.
Az előadás a könnyen érthető kommunikációról szólt.
Rita mesélt a könnyen érthető kommunikáció nyelvi szintjéről.
A nyelvtan határozza meg a KÉK nyelvi szinteket.
A könnyen érthető kommunikációnak 4 szintje használható.
A nyelvi szinteket elolvashatja a Módszertan menüpont alatt.
Az előadásból kiderült, hogy
a könnyen érthető kommunikáció hasznos gyengénlátó, aliglátó vagy vak emeberknek.
Konferenciakötet
A
z előadók a konferencián tartott előadásokról konferenciakötetben írtak.
A könnyen érthető kommunikációról is olvashat a konferenciakötetben.
Farkasné dr Gönczi Rita cikke elolvasható a konferenciakötetben.
A cikk címe:
Könnyen érthető kommunikáció fogalma, nyelvi szintjei és alkalmazhatósága a látássérülés kontextusában
A cikk címére kattintva eljut a konferenciakötethez.
A cikk a kötet 75. oldalán kezdődik.
Rita a cikket szaknyelven írta.