Szabályok a koronavírus idején – 3. járványhullám
A cikk könnyen érthető kommunikációval készült.
A könnyen érthető kommunikációról olvashat a honlapon.
Olvashat a könnyen érthető kommunikáció szabályáról, múltjáról.
Ide kattintva olvashat a módszerről.
Gyors a koronavírus terjedése.
Sok ember elkapja a koronavírust és beteg.
A koronavírus terjedése miatt megváltoztak a napjaink.
Sok ember otthon maradt, otthonról dolgozott.
A gyerekek otthon tanulnak.
Sok ember az intézményekből nem mehet ki.
A bezárkózással egymást védjük, hogy a koronavírust ne kapjuk el.
Szabályokat hoztak, hogy mit szabad csinálni és
mit nem szabad csinálni.
A szabályok az embereket védik.
A szabályokat megszegő embereket megbünteteik.
A büntetés pénz befizetése.
Mik a szabályok?
Otthon lakó emberek szabályai
Dolgozzon otthonról, aki tud.
Például dolgozzon otthonról számítógépen.
A gyárban dolgozók bejárhatnak a gyárba.
Bezárnak az óvodák és iskolák április 7-ig.
Az iskolás gyerekek Interneten keresztül tanulnak.
Az iskolában és az óvodában ügyeletet tartanak.
Fontos szabály minden embernek
Maszkot kell viselni
az utcán, a zárt helyen és a közlekedési eszközökön .
Közlekedési eszköz például a busz, vonat, villamos.
Nem kell maszkot viselnie:
értelmi fogyatékos embereknek,
az autista embereknek,
kisgyerekeknek 6 éves korig,
futú vagy sportoló embereknek a parkban, utcán.
1 és fél méter távol álljunk egymástól mindenhol.
Mossunk kezet rendszeresen vagy
fertőtlenítsük a kezünket vagy
viseljünk gumikesztyűt!
Nyitva tartó boltok
- élelmiszerboltok
- drogériák
- gyógyszertárak
- állatgyógyszertárak
- háztartási üzletek
- alkatrészt árusító boltok
- építőanyagot árusító boltok
- állateledelt árusító boltok
- mezőgazgdasági üzeletek
- benzinkutak
- újságosok
- bankok
- posták
- lottózók
- dohányboltok
- március 8. napján a virágboltok a nőnap miatt
Nyitva tartó szolgáltatások
- magán orvosok
- állatorvosok
- ügyvédek
- közétkeztetés
- autószerelők
- autókölcsönzők
- tisztiító cégek
Inétményben élő emberek szabályai
Az intézményekből tilos a kijárás.
A családtagok nem mehetnek be az intézménybe.
A bent lakó embereket védik a fertőzéstől.
A dolgozóknak figyelni kell a kézmosásra, fertőtlenítésre.
Az intézményen belüli szabályokat a dolgozók mondják el.
Tartsa a kapcsolatot az emberekkel otthonról!
Hívja fel a családját, barátját telefonon vagy videohívásban.
Írjon e-mail vagy kis üzenetet közösségi oldalon a családnak vagy barátnak.
Régebbi, használható információk a koronavírussal kacsolatos szabályokról
- Információk a koronavírusról és a szabályokról – Farkasné dr. Gönczi Rita, 2020.
- Információk és szabályok a koronavírus miatt – NFSZK, 2020
- Könnyen érthető tájékoztatók és letölthető vizuális támogatások a koronavírusról – AOSZ, 2020.
- Napi hírek a koronavírusról – ÉFOÉSZ, 2020.
- Koronavírus-járvánnyal kapcsolatos összes jogi tudnivaló fogyatékos embereknek és bentlakásos intézményeknek – TASZ, 2020