Szabályok a koronavírus idején
A cikk könnyen érthető kommunikációval készült.
A könnyen érthető kommunikációról olvashat a honlapon.
Olvashat a könnyen érthető kommunikáció szabályáról, múltjáról.
Ide kattintva olvashat a módszerről.
A koronavírus terjedése miatt megváltoztak a napjaink.
Sok ember otthon maradt, otthonról dolgozott.
A gyerekek otthon tanulnak.
Sok ember az intézményekből nem mehetnek ki.
A bezárkózással egymást védjük, hogy a koronavírust ne kapjuk el.
Változtak a szabályok.
Több dolgot csinálhatunk.
A szabályok az embereket védik.
Mik a szabályok?
Otthon lakó emberek szabályai
Már járhatnak dolgozni.
Járhatnak vendéglőbe, étterembe, kávézóba.
Mehetnek strandra, kirándulni.
Pihenhetnek hotelben, szálláson.
Ingyenes a parkolás. Nem kell fizetni a parkolásért.
Esküvőket tarthatnak vidéken.
Budapesten kevesebb a szabadság, mert
Budapesten sok volt a fertőző beteg.
Újra lehet járni az orvosi rendelésekre.
Fontos szabály minden embernek
A közlekedési eszközökön maszkot kell viselni.
Közlekedési eszköz például a busz, vonat, villamos.
A zárt helyeken maszkot kell viselni.
Példul maszkot viselünk a boltban, patikában, hotelben.
1 és fél méter távol álljunk egymástól mindenhol.
Mossunk kezet rendszeresen vagy
fertőtlenítsük a kezünket vagy
viseljünk gumikesztyűt!
Inétményben élő emberek szabályai
Az intézményekből tilos a kijárás.
A családtagok nem mehetnek be az intézménybe.
A bent lakó embereket védik a fertőzéstől.
A dolgozóknak figyelni kell a kézmosásra, fertőtlenítésre.
Az intézményen belüli szabályokat a dolgozók mondják el.
Kitartást az intézményben lakóknak!
További információk a koronavírussal kacsolatos szabályokról
- Információk a koronavírusról és a szabályokról – Farkasné dr. Gönczi Rita, 2020.
- Információk és szabályok a koronavírus miatt – NFSZK, 2020
- Könnyen érthető tájékoztatók és letölthető vizuális támogatások a koronavírusról – AOSZ, 2020.
- Napi hírek a koronavírusról – ÉFOÉSZ, 2020.
- Koronavírus-járvánnyal kapcsolatos összes jogi tudnivaló fogyatékos embereknek és bentlakásos intézményeknek – TASZ, 2020