Főtt sonka recept könnyen érthető kommunikációval
A főtt sonka a húsvéti hagyomány része.
Télen az emberek disznót vágtak.
A disznó sonkáját megfüstölték.
Tavaszra az emberek megettek minden húst a disznóból.
A sonka maradt meg, mert sokáig elállt.
Húsvét idejére megfőzték a sonkát és megették.
Hozzávalók
1 kilogramm sonka
1 hagyma
1 fokhagyma
4 szegfűbors
1 kávéskanál egész feketebors
4 szegfűszeg
3 babérlevél
víz
fazék
kávéskanál
Elkészítés
A sonkát tedd egy nagy fazékba.
A sonkára önts vizet.
A víz lepje el a sonkát 2 ujjnyi vastagon.

Pucold meg a hagymát.

A hagymát tedd sonka vizébe.
A fokhagymát vágd ketté.

A fokhagymát tedd a sonka vizébe.

A kávéskanál feketeborst tedd a sonka vizébe.

A 4 szegfűszeget tedd a sonka vizébe.

A 4 szegfűborst tedd a sonka vizébe.

A 3 babérlevelet tedd a sonka vizébe.

A sonka vizét forrald fel, hogy picit bugyogjon a vize.
A sonkát főzd kis vízbugyogással 2 órát.

A puhára főtt sonkát vedd ki a fazékból.
A sonka hálóját vág le.

A sonkát tedd tányérra.

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.