Szakmai anyagok
Szakmai írásokat gyűjtünk össze a könnyen érthető kommunikációról.
A szakmai írások például az újságokban megjelent cikkek vagy
egy könyvben megjelent tanulmányok.
A szakmai írások szövege nehezebben érthető.
Hazai szakirodalmak
- Rita farkasné Gönczi (2021). Rita Farkasné Gönczi: Researching 2 formal forms of easy-to-understand communication in Hungary. URL: Rita Farkasné Gönczi: Researching 2 formal forms of easy-to-understand communication in Hungary – Klaara-verkosto (helsinki.fi), download: 12/16/2021
- Horváth Péter László, Ladányi Lili (2021). Könnyen érthető nyelv – nemzetközi kitekintés. Carissimi. Esély fogyatékos és egészségkárosodott embereknek, Bratislava, 12(4), 14-15
- Horváth Péter László Ladányi Lili (2021). Válogatás a könnyen érthető nyelv nemzetközi szakirodalmából. Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Szeged
- Farkasné dr. Gönczi Rita, Kovácsné Cseke Judit, Szemők Krisztina (2021). Könnyen érthető kommunikáció a szociális szektorban. Gondoskodás, I(1), NSZI
- Farkasné Gönczi Rita (2021). A könnyen érthető kommunikáció szabályrendszerének kérdései. Carissimi. Esély fogyatékos és egészségkárosodott embereknek, Bratislava, 12(2), 11-13
- Horváth Péter László (2021). Hogyan szervezzünk konferenciát (találkozót, tanácskozást) értelmi sérült személyekkel közösen? Carissimi. Esély fogyatékos és egészségkárosodott embereknek, Bratislava, 12(2), 9-11
- Fogyatékosság és társadalom című szakmai folyóirat könnyen érthető kommunikációval foglalkozó 2021/1 száma.
- Farkasné Gönczi Rita (2021). Könnyen érthető kommunikáció fogalma, nyelvi szintjei és alkalmazhatósága a látássérülés kontextusában. In Dimenzióváltások a látássérült személyek pedagógiája és rehabilitációja mátrixában. Nemzetközi konferencia a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar szervezésében. (szerk. Farkasné Gönczi), ELTE BGGYK, Budapest
- Horváth Péter László (2021). Hogyan szervezzünk konferenciát (találkozót, tanácskozást) értelmi sérült személyeknek? Carissimi. Esély fogyatékos és egészségkárosodott embereknek, Bratislava, 12(1), 9-11
- Horváth Péter László (2019). A könnyen érthető üzenet érthetőségének ellenőrzése. Carissimi. Esély fogyatékos és egészségkárosodott embereknek, Bratislava, 10(3), 6-8
- Horváth Péter László (2019). A könnyen érthető kommunikáció meghatározása. Carissimi. Esély fogyatékos és egészségkárosodott embereknek, Bratislava, 10(2), 8-10
- Farkasné Dr. Gönczi Rita, Sugatagi Gábor PhD, Szilágyi Lajosné (2019). A könnyen érthető kommunikáció 2 formai szabályának kismintás vizsgálati eredménye. In Rehabilitáció – életkorok, intézmények, szükségletek és lehetőségek a szolgáltatások hazai rendszerében- Tanulmánykötet a 47. Országos Szakmai Konferenciáról (szerk. Farkasné Gönczi R., Gereben Ferencné, Lénárt Z.), Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete és ELTE BGGYK, Budapest, ISBN 978-615-00-7240-1, 320-327
- Farkasné Gönczi Rita (2018). A könnyen érthető kommunikáció fogalma és szabályrendszere nemzetközi és hazai példák, illetve magyar tapasztalati szakértők javaslatai alapján. Gyógypedagógiai Szemle 46 (1).
- Horváth Péter László (2017). Adalékok a könnyen érthető kommunikáció nemzetközi történetéhez. Gyógypedagógiai Szemle 45 (3).
- Farkasné Gönczi Rita (2013). Könnyen érthető kommunikáció nyelvi szintjei. Gyógypedagógiai Szemle 2013/3.
- Farkasné Gönczi Rita—Graf-Jaksa Éva (2009). Könnyen érthető kommunikáció. In Kommunikációs és információs technológiák és fogyatékosságügy, Fogyatékosságtudományi tudásbázis, ELTE BGGYK, Budapest