Bentlakásos intézményben a koronavírus idején – könnyen érthető kommunikációval
Sok ember él bentlakásos intézményben.
A bentlakásos intézmény egy közösség.
Különböző bentlakásos intézmény működik.
A lakóotthonokban családiasan élnek együtt az emberek.
A nagy intézményben kevésbé családias az élet.
Az intézményben szabályok szerint élnek az emberek.
Például megvan a reggeli ideje, vagy a foglalkozások ideje.
Az intézményben a gondozók segítenek az élet szervezésében.
Sok látogató érkezik a lakókhoz.
Látogató például a lakó családja, barátja, ismerőse.
A látogatók kintről jönnek az intézménybe.
Most koronavírus fertőzés van.
A látogatók veszélyesek lehetnek.
Például bevihetik magukkal a koronavírust.
Az intézményben gyorsan terjedhetne a koronavírus.
A veszély miatt tilos a látogatás az intézményben.
Az intézményben biztonságban vannak az emberek.
Tudnak enni, inni, aludni, beszélgetni.
Szabadon tudnak élni.
A gondozók segítenek ellátni a lakókat.
A látogatókkal megváltozik a kapcsolat.
A család biztosan hiányzik.
A barát is biztosan hiányzik.
A jó ismerősökkel való beszélgetés is hiányzik.
Ilyenkor szomorú az ember.
A szomorúság most nem segít.
Gondolja végig, hogyan tudja tartani a kapcsolatot a látogatókkal.
Például kérje meg a segítőjét, hogy
beszéljen a családjával.
Kérje meg a családot, hogy hívják fel Önt.
Beszéljék meg, hogy hogyan beszélgetnek.
Például telefonon, számítógépen.
Írja be a naptárába, hogy mikor beszélgetnek.
A családja szeretné, hogy ön biztonságban legyen.
Ötletek a látogatókra gondoláshoz
- Tegyen ki fényképet az asztalára!
- Írja be előre, hogy mikor beszélgetnek!
- Készítsen meglepetést a látogatónak!
- Vegyen részt sok intézményi programban!
- Segítsen az intézményi dolgozóknak!
Így gyorsabban telik az idő!