Szabályok a koronavírus idején – könnyen érthető kommunikációval
A koronavírus gyorsan terjed.
A koronavírusról ide klikkelve olvashat könnyen érthető kommunikációval.
A koronavírus terjedését lehet lassítani.
Olvassa el a magyarországi szabályokat!
Fontos ismerni és betartani a szabályokat!
Maradjon Otthon!
A legfontosabb szabály.
Maradjon otthon, mert akkor nem kapja el a koronavírust.
Ha már elkapta a koronavírust, maradjon otthon.
Otthon maradva nem fertőz más embereket.
Az otthon maradás azt jelenti, hogy valóban otthon tartózkodik.
Csak a legfontosabb ügyekben megy az utcára.
Például csak élelmiszert vásárol.
Ide klikkelve kereshet könnyen érthető kommunikációval készült étel recepteket.
Tartson kapcsolatot találkozás nélkül!
Ne találkozzon a rokonaival, barátaival, ismerőseivel!
Tartsa a kapcsolatot másként!
Például telefonáljon vagy küldjön üzenetet.
Írhat emailt vagy chat üzenetet vagy postai levelet.
Videóbeszélgetést is csinálhat az Interneten.
Iskola, óvoda, bölcsőde látogatás tilalma
Csak tanárok mehetnek be az iskolába.
A tanulóknak otthon kell maradniuk.
A tanulók otthon tanulnak.
A tanár Interneten a számítógépre vagy mobiltelefonra küldi a feladatokat.
Otthon meg kell oldani a feladatokat.
Ide klikkelve olvashat könnyen érthető kommunikációval írt ismertetőket.
A kisgyermekekre most a szülők vigyáznak.
A kisgyermek a 14 évesnél fiatalabb gyerek.
Ha a szülő nem tud vigyázni a gyerekre, akkor
az iskolában kis csoportban vigyáznak rá.
Az iskolai kis csoport is lehet koronavírus fertőzés veszélyes.
A nagyszülök nem vigyázhatnak a gyerekekre.
A nagyszülökre veszélyes a koronavírus.
Sok intézmény bezárt
A kórházakban beteg emberek fekszenek.
A koronavírus veszélyes a beteg emberekre.
A kórházba csak kórházi dolgozók mehetnek be.
Tilos a látogatás a kórházakban!
A bentlakásos intézményekben emberek laknak együtt.
A koronavírus gyorsan fertőz közösségekben.
A bentlakásos intézménybe csak az intézmény dolgozói mehetnek be.
Tilos a látogatás a bentlakásos intézményekben!
Bezártak olyan szolgáltatók, ahol sok ember lehet együtt.
Bezártak a mozik, a színházak, az állatkert, az uszodák.
Az éttermek csak 15 óráig lehetnek nyitva.
Nyitva tartó boltok
15 óra után is nyitva marad: