Koronavírusról könnyen érthető kommunikációval
Könnyen érthető kommunikációval készült információ a koronavírus járványról.
A koronavírus
A világban sokféle koronavírus él.
Néhány koronavírus nem veszélyes.
Néhány koronavírus veszélyes.
Most a világban a COVID-19 nevű koronavírus terjedt el.
A koronavírus láthatatlan, kicsi vírus.
A koronavírus betegséget okoz.
Magyarországon is több koronavírussal fertőzött embert kezelnek kórházban.
Olvassa el a koronavírus hatását a testünkre!
Olvassa el, hogyan védekezhet a koronavírus ellen!
Olvassa el, mit csináljon koronavírus tünetekor!
A koronavírus hatása
Az emberek többségén enyhe tünetek jelennek meg.
Például láz, köhögés, izomfájdalom, légszomj, fáradákonyság.
Néhány embernél súlyos tünetek jelennek meg.
Például tüdőgyulladás, légzés gyengülése, vér keringésének lassulása.
A súlyos tünetek krónikus beteg embereknél jelentkeznek.
Krónikus betegség például a magas vérnyomás, cukorbetegség, asztma.
A súlyos tünetek idős embereknél jelentkezhetnek.
A koronavírus terjedése
A koronavírus cseppfertőzéssel terjed.
Cseppfertőzés például köhögés, tüsszentés, kilégzés másik emberre.
Fertőzhet a koronavírussal fertőzött tárgyak megfogása kézzel, majd
a fertőzött kézzel a száj vagy szem érintése.
A koronavírus fertőzés megelőzése
Mosson kezet sokszor és alaposan!
Ide klikkelve megnézheti az alapos kézmosást: https://youtu.be/UPDUs6wYiuQ
Mindig tüsszentsen zsebkendőbe.
A zsebkendőt dobja ki a kukába!
Tilos a kézfogás és puszi!
Tilos a lázas betegek érintése!
Feladatok koronavírus fertőzéskor
Figyelje meg!
- Súlyos lázat, mellkasi fájdalmat, légszomjat érez.
- Kapcsolatban volt fertőzött országból érkező emberrel.

- Kapcsolatban volt fertőzött emberrel.
Ne menjen be a rendelőbe vagy a kórházba.
Útközben megfertőzhet sok másik embert.
Hívja fel a háziorvosát vagy az ügyeletes orvost vagy a mentőt!
- Mutatkozzon be!
- Mondja el a tüneteit!
- Mondja el, hogy koronavírus fertőzésre gondol!
- Mondja el, hogy találkozott-e koronavírussal fertőzött emberrel!

- Válaszoljon az orvos kérdéseire!
Az orvos megmondja, hogy mit csináljon majd.
Látogatási tilalom a bentlakásos intézményekben és kórházakban
A bentlakásos intézményekben is védekeznek koronavírus ellen.
Tilos látogatni a bentlakásos intézményeket!
Tilos látogatni a kórházakat, ahol több napig bent alszanak a betegek.
Sok látogató jött be az intézménybe.
Látogatók például a családtagok, barátok, ismerősök.
A látogatók megfertőzhették az intézmény lakóit a koronavírussal.
Az intézmény lakóit védik a fertőzéstől.
Látogatók nem jöhetnek az intézménybe!
További információk a koronavírus fertőzésről![]()
Klikkeljen a Nemzeti Népegészségügyi Központ honlapjára: https://www.nnk.gov.hu/index.php/lakossagi-tajekoztatok/koronavirus
A könnyen érthető kommunikációval írt információ a koronavírusról a https://koronavirus.gov.hu hivatalos honlapról származik.
Információért hívja a 06-80-277-455 vagy 06-80-277-456 telefonszámokat!
E-mailt írhat a koronavirus@bm.gov.hu e-mail címre.