Koronavírusról könnyen érthető kommunikációval

Könnyen érthető kommunikációval készült információ a koronavírus járványról.

 

A koronavírus

A világban sokféle koronavírus él.

Néhány koronavírus nem veszélyes.

Néhány koronavírus veszélyes.

Most a világban a COVID-19 nevű koronavírus terjedt el.

A koronavírus láthatatlan, kicsi vírus.

A koronavírus betegséget okoz.

Magyarországon is több koronavírussal fertőzött embert kezelnek kórházban.

Olvassa el a koronavírus hatását a testünkre!

Olvassa el, hogyan védekezhet a koronavírus ellen!

Olvassa el, mit csináljon koronavírus tünetekor!

 

A koronavírus hatása

Az emberek többségén enyhe tünetek jelennek meg.

Például láz, köhögés, izomfájdalom, légszomj, fáradákonyság.

Néhány embernél súlyos tünetek jelennek meg.

Például tüdőgyulladás, légzés gyengülése, vér keringésének lassulása.

A súlyos tünetek krónikus beteg embereknél jelentkeznek.

Krónikus betegség például a magas vérnyomás, cukorbetegség, asztma.

A súlyos tünetek idős embereknél jelentkezhetnek.

 

A koronavírus terjedése

A koronavírus cseppfertőzéssel terjed.

Cseppfertőzés például köhögés, tüsszentés, kilégzés másik emberre.

Fertőzhet a koronavírussal fertőzött tárgyak megfogása kézzel, majd

a fertőzött kézzel a száj vagy szem érintése.

 

A koronavírus fertőzés megelőzése

Mosson kezet sokszor és alaposan!

Ide klikkelve megnézheti az alapos kézmosást: https://youtu.be/UPDUs6wYiuQ

Mindig tüsszentsen zsebkendőbe.

A zsebkendőt dobja ki a kukába!

Tilos a kézfogás és puszi!

Tilos a lázas betegek érintése!

 

Feladatok koronavírus fertőzéskor

Figyelje meg!

  • Súlyos lázat,  mellkasi fájdalmat, légszomjat érez.
  • Kapcsolatban volt fertőzött országból érkező emberrel.
  • Kapcsolatban volt fertőzött emberrel.

Ne menjen be a rendelőbe vagy a kórházba.

Útközben megfertőzhet sok másik embert.

Hívja fel a háziorvosát vagy az ügyeletes orvost vagy a mentőt!

  • Mutatkozzon be!
  • Mondja el a tüneteit!
  • Mondja el, hogy koronavírus fertőzésre gondol!
  • Mondja el, hogy találkozott-e koronavírussal fertőzött emberrel!
  • Válaszoljon az orvos kérdéseire!

Az orvos megmondja, hogy mit csináljon majd.

 

Látogatási tilalom a bentlakásos intézményekben és kórházakban

A bentlakásos intézményekben is védekeznek koronavírus ellen.

Tilos látogatni a bentlakásos intézményeket!

Tilos látogatni a kórházakat, ahol több napig bent alszanak a betegek.

Sok látogató jött be az intézménybe.

Látogatók például a családtagok, barátok, ismerősök.

A látogatók megfertőzhették az intézmény lakóit a koronavírussal.

Az intézmény lakóit védik a fertőzéstől.

Látogatók nem jöhetnek az intézménybe!

 

További információk a koronavírus fertőzésrőlKéptalálatok a következőre: website clipart

Klikkeljen a Nemzeti Népegészségügyi Központ honlapjára: https://www.nnk.gov.hu/index.php/lakossagi-tajekoztatok/koronavirus

A könnyen érthető kommunikációval írt információ a koronavírusról a https://koronavirus.gov.hu hivatalos honlapról származik.

Információért hívja a 06-80-277-455 vagy 06-80-277-456 telefonszámokat!

E-mailt írhat a koronavirus@bm.gov.hu e-mail címre.