Szakirodalmak
Szakirodalom gyűjteményt olvashat a könnyen érthető kommunikációról.
A szakmai írások például az újságokban megjelent cikkek vagy
egy könyvben megjelent tanulmányok.
A szakmai írások szövege nehezebben érthető.
A szakmai írásokhoz kapcsolódik a magyarországi konferencia.
Magyarországon először Farkasné Gönczi Rita szervezett konferenciát
a honlapjának közössége és az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar együttműködésével.
A konferencia előadásait megnézheti ide kattintva.
Hazai szakirodalmak
Szakmai konferencia kötetei
- Farkasné dr. Gönczi Rita, Kármán Bianka (2022). Könnyen érthető kommunikáció, egyenlő esélyű hozzáférés. Budapest
2022. év
- Horváth Péter László, Nemes-Jakab Éva, Pechan Eszter (2022). Szépirodalom – könnyen érthetően? In Fogyatékosság és társadalom, ISSN 2060-8292 , 2022. 1. sz., 88-100
2021. év
- Farkasné Gönczi, Rita (2021). Researching 2 formal forms of easy-to-understand communication in Hungary. URL: Rita Farkasné Gönczi: Researching 2 formal forms of easy-to-understand communication in Hungary – Klaara-verkosto (helsinki.fi), download: 12/16/2021
- Farkasné Gönczi Rita (2021). A könnyen érthető kommunikáció szabályrendszerének kérdései. Carissimi. Esély fogyatékos és egészségkárosodott embereknek, Bratislava, 12(2), 11-13
- Farkasné dr. Gönczi Rita (2021). Különleges bánásmódot igénylő tanulók
In: Lázár, I.; Raátz, J. (szerk.) Hátrányos helyzetű tanulók mentorálása. Budapest, Magyarország : Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) (2021)
- Farkasné dr. Gönczi Rita, Kovácsné Cseke Judit, Szemők Krisztina (2021). Könnyen érthető kommunikáció a szociális szektorban. Gondoskodás, I(1), NSZI
- Farkasné Gönczi Rita (2021). Könnyen érthető kommunikáció fogalma, nyelvi szintjei és alkalmazhatósága a látássérülés kontextusában. In Dimenzióváltások a látássérült személyek pedagógiája és rehabilitációja mátrixában. Nemzetközi konferencia a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar szervezésében. (szerk. Farkasné Gönczi), ELTE BGGYK, Budapest
- Fogyatékosság és társadalom című szakmai folyóirat könnyen érthető kommunikációval foglalkozó 2021/1 száma.
- Horváth Péter László (2021). Hogyan szervezzünk konferenciát (találkozót, tanácskozást) értelmi sérült személyeknek? Carissimi. Esély fogyatékos és egészségkárosodott embereknek, Bratislava, 12(1), 9-11
- Horváth Péter László, Ladányi Lili (2021). Könnyen érthető nyelv – nemzetközi kitekintés. Carissimi. Esély fogyatékos és egészségkárosodott embereknek, Bratislava, 12(4), 14-15
- Horváth Péter László Ladányi Lili (2021). Válogatás a könnyen érthető nyelv nemzetközi szakirodalmából. Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Szeged
2020. év
- Farkasné dr. Gönczi Rita, Tóth Mónika (2020). Alapismeret a speciális kommunikációkról. In Fogyatékos személyek a KÖZszolgáltatás ÜGYfelei. Alapismeretek gyógypedagógia és a közszolgáltatás területéről (szerk. Farkasné Gönczi R.), NFSZK belső szakkönyv, Budapest, ISBN 978-615-81447-3-5, 80-88
2019. év
- Farkasné dr. Gönczi Rita, Sugatagi Gábor PhD, Szilágyi Lajosné (2019). A könnyen érthető kommunikáció 2 formai szabályának kismintás vizsgálati eredménye. In Rehabilitáció – életkorok, intézmények, szükségletek és lehetőségek a szolgáltatások hazai rendszerében- Tanulmánykötet a 47. Országos Szakmai Konferenciáról (szerk. Farkasné Gönczi R., Gereben Ferencné, Lénárt Z.), Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete és ELTE BGGYK, Budapest, ISBN 978-615-00-7240-1, 320-327
- Horváth Péter László (2019). A könnyen érthető kommunikáció meghatározása. Carissimi. Esély fogyatékos és egészségkárosodott embereknek, Bratislava, 10(2), 8-10
- Horváth Péter László (2019). A könnyen érthető üzenet érthetőségének ellenőrzése. Carissimi. Esély fogyatékos és egészségkárosodott embereknek, Bratislava, 10(3), 6-8
2018. év
- Farkasné Gönczi Rita (2018). A könnyen érthető kommunikáció fogalma és szabályrendszere nemzetközi és hazai példák, illetve magyar tapasztalati szakértők javaslatai alapján. Gyógypedagógiai Szemle, 46.(1), 64-76
2017. év
- Farkasné Gönczi Rita (2017). Könnyen érthető képzés Miskolcon. In Gyógypedagógiai Szemle. MAGYE, Budapest, 140
- Horváth Péter László (2017). Adalékok a könnyen érthető kommunikáció nemzetközi történetéhez. Gyógypedagógiai Szemle 45 (3).
2014. év
- Farkasné Gönczi Rita (2014). Könnyen érthető kommunikáció- Adaptációs kézikönyv középiskolában dolgozó pedagógusok számára. Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft., Budapest.
2013. év
- Farkasné Gönczi Rita (2013). Könnyen érthető kommunikáció nyelvi szintjei. Gyógypedagógiai Szemle 2013/3.
2012. év
- Inclusion Europe (2012). Információ mindenkinek : a könnyen érthető kommunikáció európai alapelvei. ÉFOÉSZ, Budapest
2011. év
- Bödök Ilona- Farkasné Gönczi Rita- Hanák Petra- Kovács Zsuzsanna- Simonics Benjámin (2011). Konferenciák, rendezvények, szabadidős programok, Útmutató az egyenlő esélyű hozzáférés biztosításának szakmai szempontjaihoz. FSZK, Budapest, ISBN 978- 615- 5043- 80-2
- Bödök Ilona- Farkasné Gönczi Rita- Hanák Petra- Kovács Zsuzsanna- Simonics Benjámin (2011). Színházi előadások, Útmutató az egyenlő esélyű hozzáférés biztosításának szakmai szempontjaihoz. FSZK, Budapest, ISBN 978- 615- 5043- 79-6
2010. év
- Farkasné Gönczi Rita, Graf- Jaksa Éva (2010). Könnyen érthető kommunikáció. In Fogyatékos személyekkel való kommunikáció és jelnyelv alapszinten, képzési jegyzet, Korner Jeltolmács és Jelnyelvi Központ, Budapest, 45-66
2009. év
- Farkasné Gönczi Rita—Graf-Jaksa Éva (2009). Könnyen érthető kommunikáció. In Kommunikációs és információs technológiák és fogyatékosságügy, Fogyatékosságtudományi tudásbázis, ELTE BGGYK, Budapest
2008. év
- Farkasné Gönczi Rita (2008). Könnyen érthető kommunikáció alapja. In ÉFOÉSZ Nógrád Megyei Közhasznú Egyesület Kézikönyve, Balassagyarmat, 28-33
2002. év
- Csató Zsuzsa (2022). Egyszerűen, érthetően, ÉFOÉSZ, Budapest