Fogalom

A könnyen érthető kommunikáció jelentéséről gondolkodunk
Ezen az oldalon elolvasható a gondolatunk.

GONDOLATOK A KÖNNYEN ÉRTHETŐ KOMMUNIKÁCIÓRÓL

A könnyen érthető kommunikációt régóta használják.
Ezt a honlapot tapasztalati szakértőkkel írjuk együtt.

A tapasztalati szakértők véleménye
a könnyen érthető kommunikációról:

  • Leegyszerűsíti a dolgokat.
  • Könnyebben érthetőek a dolgok.
  • A szövegben sok kép segíti az elképzelést.
  • Az Interneten található szövegekre nehéz odafigyelni.
  • Jó ha valami könnyen érthetően van leírva.

 

Napsugár Anna fényképe.Német Zsuzsa tapasztalati szakértő véleménye:

A könnyen érthető módszerrel érthetőbb a szöveg.
A szövegben benne van a lényeg, és tudom, miről szól.
A könnyen érthető szövegben képek is szerepelnek, hogy
lássam, miről szól a téma.

 

Olvastam a könnyen érthető kommunikációról.
Beszéltem tapasztalati szakértőkkel.
Átgondoltam a könnyen érthető kommunikáció fogalmát.

 


A KÖNNYEN ÉRTHETŐ KOMMUNIKÁCIÓ FOGALMA TUDOMÁNYOSAN

A könnyen érthető kommunikáció a köznyelvben megjelenő információ fontos tartalomegységeinek megjelenítése, vagy önálló információs tartalom kidolgozása egyszerű, letisztult formában, mely az információ valós megértését szolgálja. Az információ könnyen érthető kommunikációval történő átdolgozását/ kidolgozását az adaptáció tartalmi és formai szabályainak betartása mellett a képek és illusztrációk adekvát alkalmazása segíti
(Farkasné Gönczi Rita, 2017, itt a honlapon)

 

A fenti szöveg könnyen érthetően:
A KÖNNYEN ÉRTHETŐ KOMMUNIKÁCIÓ FOGALMA

A könnyen érthető kommunikáció információkat mutat be.Képtalálat a következőre: „EASY TO READ LOGO”
Az információkat az emberek egymással megosztják.
Könnyen érthetően adhatunk saját információt, vagy
más ember információját átalakíthatjuk könnyen érthetőenre.
Szabályok írják le, hogyan fogalmazzunk könnyen érthetően.
A könnyen érthető átalakításnál be kell tartani a szabályokat.
A könnyen érthető írásnál képeket is használhatunk.
A képek segítik az információ megértését.