Testi, lelki egészség és #maradjotthon

A koronavírusról sok információt olvashat könnyen érthető kommunikációval.

A Magyarországon bevezetett szabályokról is olvashatott.

Van még valami, amire figyelni kell.

Az egészségét ön is védheti.

Maradjon otthon!

 

Olvassa el az Egészséges élet című kiadványunkat!

Elérhető ide klikkelve: https://konnyenertheto.gonczirita.hu/wp-content/uploads/2016/11/Egészséges-élet-Könnyen-érthető-lapok-Farkasné-Gönczi-Rita.pdf

 

Otthon is vigyázhat az egészségére. 

Az egészségünk a testi és a lelki egészség együtt.

Testi egészség például, hogy nem vagyunk betegek.

Lelki egészség például, hogy boldogok vagyunk.

 

Vigyázzon a testi és lelki egészségére!

 

Minden nap szellőztessen, mert

szükséges a friss levegő!

 

Üljön ki az ablakhoz a napsütésbe!

A napsütéssel a testünk termel D vitamint.

 

Minden nap mozogjon, tornázzon!

A tornázáskor a teste erősödik.

A mozgással sok levegőt szívunk be.

A mozgás lelki örömet szerez.

 

Igyon sok vizet!

Naponta 1,5 liter vizet kell inni.

 

Egyen egészséges ételeket!

Egyen például zöldségeket, gyümölcsöket, olajos magokat.

Olajos mag például a törökmogyoró, kesudió, mandula.

 

Pihenjen sokat!

Az alvás alatt a testünk sejtjei is pihennek.

 

Lelki egészség

Nehéz lehet bezárva lenni a lakásba vagy szobába.

Érdemes ilyenkor napirendet csinálni.

Csináljon olyan dolgokat, amiket szeret.

Például olvasson, rajzoljon.

Maradjon aktív.

Például csináljon házimunkát!

Ha bajban van, sokszor szomorú.

Írjon az ÉFOÉSZ szervezetnek.

Ingyen segít a pszichológusuk. 

Nézze meg a http://efoesz.hu/efoesz/segites/ honlapon az elérhetőségüket.