Főtt sonka recept könnyen érthető kommunikációval

A főtt sonka a húsvéti hagyomány része.

Télen az emberek disznót vágtak.

A disznó sonkáját megfüstölték.

Tavaszra az emberek megettek minden húst a disznóból.

A sonka maradt meg, mert sokáig elállt.

Húsvét idejére megfőzték a sonkát és megették. 

 

Hozzávalók

 1 kilogramm sonka

 1 hagyma 

 1 fokhagyma

  4 szegfűbors

  1 kávéskanál egész feketebors

 4 szegfűszeg

 3 babérlevél

 víz

 fazék

 kávéskanál

 

Elkészítés

A sonkát tedd egy nagy fazékba.
 

A sonkára önts vizet.
A víz lepje el a sonkát 2 ujjnyi vastagon.

Pucold meg a hagymát.

A hagymát tedd sonka vizébe.
 

A fokhagymát vágd ketté.

A fokhagymát tedd a sonka vizébe.

A kávéskanál feketeborst tedd a sonka vizébe.

A 4 szegfűszeget tedd a sonka vizébe.

A 4 szegfűborst tedd a sonka vizébe.

A 3 babérlevelet tedd a sonka vizébe.

A sonka vizét forrald fel, hogy picit bugyogjon a vize.
A sonkát főzd kis vízbugyogással 2 órát.

A puhára főtt sonkát vedd ki a fazékból.
A sonka hálóját vág le.

A sonkát tedd tányérra.

 

Könnyen érthető kommunikációval készült recept.